پیام ویزر به مناسبت روز جهانی جودو؛

جودو شیوه ای برای رسیدن به زندگی کامل

رئیس فدراسیون جهانی، در پیامی به خانواده بزرگ جودو در سراسر دنیا ضمن تبریک روز جهانی «جودو» تمرینات این رشته را برای رسیدن به یک زندگی کامل توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز 28 اکتبر، روز تولد «جیگارو کانو» بنیانگذار جودوست که از سوی فدراسیون جهانی به عنوان روز جودو نامگذاری شده است. بر همین اساس «ماریوس ویزر» رئیس فدراسیون جهانی جودو به همین با انتشار پیامی، این روز به جامعه جهاننی جودو تبریک گفت:

در این پیام آمده است: امسال روز جهانی جودو تمرکز خود را بر موضوع سلامت و تندرستی قرار داده است - مفهومی که تمام جنبه های زندگی ما را چه روی تاتامی و چه خارج از «دوجو» در بر می گیرد. تمرکز بر سلامتی در دنیای امروز که چالش های سلامت روان، انزوای اجتماعی و سبک زندگی کم تحرک رو به افزایش است، اهمیت ویژه ای دارد. همه گیری کووید -19، درگیری های مداوم و تغییرات اجتماعی، اهمیت اولویت بندی سلامت جسمی و روانی را دوچندان کرده است. جودو با رویکرد جامع خود در تربیت ذهن و بدن برای کمک به افراد در تبدیل شدن به شهروندان بهتر، چراغ راهی برای غلبه بر این چالش هاست.

با تمرکز بر جنبه های مختلف تندرستی - جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی - جودو نقش خود را نه تنها به عنوان یک ورزش و هنر رزمی، بلکه به عنوان تمرینی که کیفیت کلی زندگی ما را ارتقا می دهد، تقویت می کند. سلامت جسمی (جودو به عنوان محرکی برای سلامتی، سبک زندگی فعال و انعطاف پذیری)، سلامت ذهنی و عاطفی (جودو به عنوان عاملی برای تعادل، تاب آوری، عزت نفس و اعتماد به نفس) و سلامت اجتماعی (جودو موجب تقویت احترام، کمک متقابل، حس جامعه و فراگیری می شود)

موضوع امسال، تمرین کنندگان جودو را همراهی و تشویق می کند تا تمرینات خود را فراتر از یک ورزش صرف ببینند و آن را مسیری به سوی سلامتی همه جانبه بدانند که به آنها کمک می کند قوی تر، مقاوم تر و متصل تر به جوامع خود شوند. بسیاری از تمرین کنندگان جودو تعادل و هماهنگی خود را از طریق تمرین پیدا می کنند. مهم نیست روز چگونه سپری شود - چه پر از پیروزی باشد چه چالش، ورود به دوجو احساس تازگی می بخشد و شما همیشه با احساسی بهتر و متعادل تر نسبت به زمان ورود، با دیدگاهی جدید آنجا را ترک می کنید. برای اکثر افراد، دوجو به خانه ای دیگر، فضایی برای گفتگو تبدیل می شود و باشگاه یا تیم جودو مانند خانواده ای دیگر احساس می شود. چه جودوکا باشید، چه مربی، داور، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا مسئول، هر کس جایگاه خود را می یابد و احساس تعلق می کند.

با شرکت در تمرینات جودو و تجربه تأثیر مثبت آن، نه تنها خود را بهبود می بخشید بلکه محیط اطراف خود را نیز ارتقا می دهید و این انرژی تازه را به اطرافیان خود منتقل می کنید. این رشد مشترک کل جامعه را تقویت می کند و فضایی می سازد که در آن هر فرد به روح جمعی هماهنگی و حمایت کمک می کند.

در روز جهانی جودو، 28 اکتبر، از جامعه جودو خواسته می شود تا درباره چگونگی تداوم تمرینات خود به عنوان نیرویی برای رشد شخصی، سلامت روان، ارتباط و مشارکت اجتماعی تأمل کنند - تجسم کاملی از دیدگاه «جیگورو کانو» از جودو به عنوان یک شیوه زندگی.

نظرات

captcha